Wat een gekke week was dit zeg ..
Op maandag kwamen we in de klas en in de kring stond alles op zijn kop: de banken, de tafel, zelfs de stoel van Nellie & Cézar, ook de takenkaartjes hingen omgekeerd en er hingen foto's van de kleuters ondersteboven...Was het voor ons ook gemakkelijk om ondersteboven te staan? Konden wij gemakkelijk stappen op onze handen in plaats van onze voeten?
We deden een fotozoektocht op ons schooldomein, het was niet zo simpel om de juiste plaatsen te zoeken want de foto's hingen ondersteboven.
Onze nieuwsgierigheid werd opgewekt door een prentenboek over een mol:
"over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept."
Dinsdag werd het verhaal verteld van onze mol.
We luisterden en keken ook digitaal naar het prentenboek.
De begrippen meer en minder werden ingeoefend.
We proefden van de lekkere appelbeignets die de peuters en 1ste kleuterklas gemaakt hadden.
Op woensdag rangschikten we de prenten van het verhaal van de mol in de juiste volgorde.
We speelden het spelletje van de mol: dobbelen met de dobbelsteen en evenveel gekleurde schijfjes op de kruisjes leggen. Wie heeft als eerste al zijn kruisjes weg? Die heeft gewonnen ...
Op donderdag versierden we onze fotokaders.
Met de mol uit ons verhaal leerden we de begrippen: eerste - tweede - derde - vierde.
We vierden ook de verjaardag van Femke, zij is 4 jaar geworden!
Op vrijdag dronken we pompoensoep, gemaakt door de kleuters van de 3de kleuterklas en de leerlingen van het 1ste leerjaar.
Met onze mol herhaalden we de plaatsbegrippen: naast - tussen - op - onder
Onze fotokaders werden in de kring besproken.
Tijdens het hoekenwerk konden we ons uitleven in de bewegingshoek: we konden er rollen, ondersteboven liggen, op handen en voeten stappen, ...
Met de verkleedkoffer konden we ons ondersteboven aankleden: proberen om schoenen aan onze handen aan te doen, een hoed aan onze voeten, ...
In de tent konden we liggend in de prentenboeken kijken.
Met verschillende spiegels konden we experimenteren.
In de knutselhoek maakten we een leuke kader, met een foto van onszelf .. ondersteboven! :)
We luisterden en keken ook digitaal naar het prentenboek.
De begrippen meer en minder werden ingeoefend.
We proefden van de lekkere appelbeignets die de peuters en 1ste kleuterklas gemaakt hadden.
Op woensdag rangschikten we de prenten van het verhaal van de mol in de juiste volgorde.
We speelden het spelletje van de mol: dobbelen met de dobbelsteen en evenveel gekleurde schijfjes op de kruisjes leggen. Wie heeft als eerste al zijn kruisjes weg? Die heeft gewonnen ...
Op donderdag versierden we onze fotokaders.
Met de mol uit ons verhaal leerden we de begrippen: eerste - tweede - derde - vierde.
We vierden ook de verjaardag van Femke, zij is 4 jaar geworden!
Op vrijdag dronken we pompoensoep, gemaakt door de kleuters van de 3de kleuterklas en de leerlingen van het 1ste leerjaar.
Met onze mol herhaalden we de plaatsbegrippen: naast - tussen - op - onder
Onze fotokaders werden in de kring besproken.
Afgewerkte kaders ! |
Met de verkleedkoffer konden we ons ondersteboven aankleden: proberen om schoenen aan onze handen aan te doen, een hoed aan onze voeten, ...
In de tent konden we liggend in de prentenboeken kijken.
Met verschillende spiegels konden we experimenteren.
In de knutselhoek maakten we een leuke kader, met een foto van onszelf .. ondersteboven! :)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten