Belangrijke datums 3 mei sportdag , 7 mei schoolreis en 13 mei toneel .

vrijdag 8 november 2013

Lieve oma en opa

De vakantie is alweer voorbij, onze batterijtjes zijn opgeladen om er weer volop tegenaan te gaan. Deze week staan onze grootouders centraal: oma, opa, moeke, vake, meme, pepe, bomma, bompa, … Hoe je ze noemt maakt niet uit, ze graag zien is het belangrijkste!


Maandag:

We begonnen met een versje


Een knipje met mijn ogen, 
een zoentje met mijn mond.
Ik klap nu in mijn handen
en draai eens in het rond.
Ik maak een diepe buiging,
tot aan mijn knie.
Dat is om te vertellen dat ik je heel graag zie!

We leerden al heel snel de bewegingen: 




Met de geschenkdoosjes die onze juf meegebracht had, begonnen we te knutselen.
We mochten ze schilderen. 




Dinsdag: 

Vandaag begonnen we aan ons kaartje voor oma en opa.

Met onze vingers moesten we het hartje stempelen. 





We rangschikten foto’s van jong (baby) naar oud (oma)







We deden ook wat aan beweging in de klas, met de pittenzakjes.







Cassandra was jarig en dat konden we niet ongevierd voorbij laten gaan. 
We dansten op muziek, zetten feesthoedjes op, aten cake en dronken fruitsap. 



Woensdag:

Na een actieve turnles kwamen we tot rust met een verhaaltje ‘ik vind je lief, oma’






Donderdag:
We werkten onze geschenkjes af met macaroni’s en onze foto. 





We luisteren ook naar een verhaal van Musti en ‘het grootouderfeest’.





De juf testte of we ons versje al goed onder de knie hadden, door de zinnen foutief op te zeggen. Wij moesten de foutjes verbeteren. 


Vrijdag:
We moesten prenten uitknippen en ze in de logische volgorde (jong naar oud) plakken.

De begrippen meer/minder werden herhaald.




Knippen en plakken: rangschikken van jong naar oud




Om tot rust te komen: een verhaaltje over kleine Beer die zijn opa Beer heel lief vindt. 


In de namiddag poetsten we onze tanden. Ondertussen gaat dat al heel vlot. 




Om de week af te sluiten deden we nog een korte bewegingsactiviteit:
"hoofd, schouders, knie en teen"








Volgende week gaan we nog 3 dagen verder met het thema grootouders, gaan we naar de bib en vieren we de verjaardag van Arthur. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten